FotoLista

2013-04-11 Kl: 19:21:00
Allmänt| Kommentera (0)


Vad har du för kamera? En Nikon d5100! helt okej, men det mega stora minuset är att den inte har någon inbyggd autofocus-motor! vilken jag upptäckte efter jag hade haft den ett tag..

 

Fotar du med Raw eller JPEG? JPEG, har gjort det ända från början och då är det svårt att vänja sig med något annat!

 

I vilka lägen fotar du? M och endast M, förutom om det blir jätte brottom att få med något på bild och man bara båste slita upp kameran, då brukar det bli i A.

 

Vad är roligast att fotografera? Oj, det är så olika vad man känner sig inspererad till, oftast älskar jag att fota människor, men det är inte så ofta som jag önskar att någon vill ställa upp på å va modell! närbilder tycker jag också är kul, och produkt foto!

 

Vilket är ditt bästa objektiv? Måste va mitt nya AF-S 50/1.8G, kääärlek!

 

Hur många objektiv har du? 2 än så länge, men har siktat in mig på 2st som jag ska försöka köpa så fort jag får nå pengar.

 

Har du tappat bort något objektivlock? Nepp, eller jag tror inte de!

 

Vad har du för photoshop? Adobe Photoshop CS5.1

 

Vad gör du i photoshop när du inte redigerar bilder? det är väl om man får någon design uppgift på skolan, annars är det så gott som bara bilder jag redigerar.

 

Vad var det senaste du fotograferade? En bukett fina rosor som Victor kom hem med!

 

Har du varit på något fotouppdrag? några stycken, dop, barnbilder, men det her ju varit mer tjänster och inget "uppdrag", sen får man ju massa fotouppgifter på skolan!

 

Har du sålt bilder? skolan har sålt ett av mina foton!!

 

Kommer folk fram till dig och frågar om du säljer bilder? haha njeee inte direkt! haha! men har faktiskt hänt en gång!

 

Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf? nja inte direkt, men med tanke på den korta tid jag har fotat seriöst så tycker jag att jag har kommit ganska långt! men jag räknar mig själv fortfarande som ganska nybörjare, men om jag fortsätter att utväcklas i samma tackt så kan jag nog bli ganska bra i framtiden!


Kommentarer



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: